CHERITA BLOGKU

Perjalanan seribu batu bermula dari satu langkah.

LE.CRAZY the memories

DENDAM tp BENCI


"mugkin jiwa aku x sganas jiwa tiger tp kejam aku lebih kejam dari tiger"
~fikir lah ape maksudnya~

aku mungkin sorang y pendendam tp dendam aku x seteruk yang korang fikir an
dendam aku ada batas tp kalau korang buat TAIK kat aku buat SIAL kat aku
susah untuk aku lupakan, masa yang untuk aku lupakan bukan skejap tp mkn masa malah berbulan..
yer mmg dendam bawak mati, tp itu lah jiwa tiger yang sebenar
tiger akan perhatikan magsa smpai 2minggu tp satu hari satu saat dye akn serang..
sama juga mcm aku, aku akn simpan dendam ni satu hari satu saat kau jadi mangsaku!
jgn buat aku x suka and jgn buat aku marah ibaratkan
"jgn buat tiger xsuka dan jgn kacau tiger tgh tido"
dulu aku bgi peluang buat baik ngn orang tp ape korang buat kat aku??
korang buli aku pijak aku! GAMPANG!!!
skrang sory yer, aku x kn bagi muka untuk senang2 maafkan orang
aku nk orang rasa apa yang aku dah rasa!!
"DENDAM TP BENCI"


aku cipta lagu untukmu


video

PERTAMA KALI

pertama kali bertemu denganmu
hatiku terpaut bila melihat senyumanmu
walaupun kita belum bersuara
hati mula ada perasaan kepada


kamu sayang...berikanlah kasih
aku mengharap engkau memberi aku sepenuhnya
kasih....berikanlah cinta
aku mengharap engkau menerimaku seandainya....


pertama kali bermesra denganmu
gembiranya hati bila aku bersama denganmu
walaupun kita selalu bahgia
namun hati tetap jatuh cinta kepada


dirimu sayang...berikanlah kasih
aku mengharap engkau memberi aku sepenuhnya
kasih....berikanlah cinta
aku mengharap engkau menerimaku seandainya....


pertama kali merenung matamu
tapi hati kuat menyatakan engkau lah cintaku
kau terkini duduk dalam hatiku
lalu cinta kita berdua bermula


keranamu sayang...berikanlah kasih
aku mengharap engkau memberi aku sepenuhnya
kasih....berikanlah cinta
aku mengharap engkau menerimaku seandainya....

Wanita Dan Perasaan


assalamualakum.... dengan izin allah, aku masih bernyawa sampai hari ni. wanita mempunyai bnyak ciri2 and bnyak jenis ada yang sopan, pemalu, periang, ganas DLL. smua ciri2 wanita penah ku lalui and penah ku kenal/jumpa. mmg skit bila kita salah pilih pasangan.. :) tp skrang aku x tau kenapa semakin hari smkin syg aku pada wanita ini.. mungkin cara dye (ermmm), mungkin gak bahasa dye (ermmmm), mungkin gak dari gaya dye (ermmmm)..penah gak aku cakap ngn ibu ku secara spontan berbual and tnya pasal perasaan... ada lah gak dapat beberapa nasihat dari ibuku.. heee "mummy ur the best 4 me" ada juga ibu tnya "siapa yang ku minat leh tgok gmba??" tnpa segn silu aku pon tnjuk la hasil lukisan yang penuh gmba dye(heee)
and aku cerita kan sepanjang perjalanan aku ngn wanita ini bersama jawapan ibu hanya pendek dan bermakna.... "cinta x boleh paksa, kalau syg teruskan usaha" ermmmm
wanita ni lain dari lain, bnyak2 aku jumpa wanita ni la yang pertama yang tak penah aku jumpa. seblum ni percintaan hanya dengan kata "syg" dah leh couple but wanita ni mengikut arahan hatinya..

1)awk ade sakitkn ati sy x?
2)awk ade kecikn ati sy x?
3)awk ade mcm yg sy nak x?
4)awk dgr kata x?
5)awk mmhami x?
6)dll

aku suka cara dye memberi 5 syarat ni, wanita ni lah paling unik bagi aku dan pertama kali aku jumpa. (cinta bukan kerna sayang tp cinta kerna illahi) inilah wanita yang aku cari mengikut gerak hati........................... <3

*aku akan cari setiap maksud yang wanita ini beri..................

Sebenarnya wanita suka apabila diri dirogol

Sebenarnya wanita suka apabila diri dirogol

Adakah benar wanita sebenarnya suka dirinya dirogol? Apa yang membuatkan lelaki boleh terangsang nafsu seksnya sehingga sanggup melakukan jenayah rogol wanita?

Lelaki dijadikan fitrah sebegitu rupa, dimana nafsu seksnya boleh terangsang dengan hanya memandang pada wajah atau bentuk tubuh wanita sahaja.

Apatah lagi wanita yg mempunyai rupa paras yg cantik dan bentuk tubuh yang mengiurkan.

Ditambah pula wanita yang mengenakan fesyen pakaian yang tidak menutup aurat seperti yang memampakkan sebahagian dari bahagian buah-dada, betis dan paha, perut dan pusat dan bahagian punggung (seluar dalam).

Jika kita perhatikan sekarang terlalu ramai wanita2 yg mengenakan pakaian:-
1) Yang menampakkan bahagian atas buah dadanya (alur),
2) Memakai baju yg singkat sehingga menampakan bahagian pusat dan perut,
3) Memakai seluar yg apabila bertinggung akan menampakan bahagian alur punggung dan seluar dalamnya.
4) Yang memakai skirt2 pendek yang menampakankan bahagian betis dan pahanya.
5) Memakai baju yang jarang sehingga menampakan bentuk buah dada dan warna bra yang dipakainya.
6) Memakai kain yang jarang sehingga menampakan seluruh bentuk kakinya hingga ke pangkal paha.

Maka semua ini akan menaikan nafsu seks kaum lelaki.

Lelaki memang sentiasa bernafsu apabila melihat wanita2 yang berpakaian sebegini. Apatah lagi yang berpakaian separuh bogel.

Bagi lelaki yang boleh menahan nafsunya, itu semua hanya sekadar menjamu mata.

Tetapi bagi lelaki yg tidak dapat menahan nafsunya:-

Ada yang akan melepaskan nafsunya dgn cara lain. ( Dengan isteri atau pasangan atau dot dot dot ).

Ada juga lelaki yang ingin melepaskan nafsunya pada wanita yang dilihatnya itu sendiri. Dengan cara memaksa, maka terjadi rogol.

Ada juga lelaki yang tidak dapat melepaskan nafsunya pada wanita yang dilihatnya itu tetapi pada wanita lain (walaupun wanita ini tidak seksi) dengan cara memaksa, maka rogol terjadi.

Lelaki yang sanggup merogol adalah lelaki yang kurang waras, tapi bukan gila, cuma tidak dapat menggunakan otaknya untuk berfikir secara rasional.

Dengan menggunakan kekuatan fizikal yang ada pada lelaki dan di dorong oleh nafsu yg meluap-luap dan tanpa menggunakan otak untuk berfikir, lelaki sanggup mengambil risiko untuk melakukan jenayah rogol.

Setelah merogol dan melepaskan nafsu barulah boleh berfikir. Tapi cuma berfikir bagaimana nak lepaskan diri supaya tidak dapat ditangkap oleh pihak berkuasa.

Dengan menggunakan otak yang kurang waras tersebut, perempuan yang dirogol itulah yang menjadi mangsa sekali lagi. Cuma nak tutup mulut tapi tertutup nyawa terus.

Moral of the story:

Pada kaum wanita:
Jangan naikkan nafsu seks pada lelaki yang tidak dikenali dengan berpakaian yang mendedahkan tubuh anda atau yang menampakkan bentuk tubuh (ketat) di khalayak ramai, buruk padahnya.

Pada kaum lelaki:
Janganlah menganggap wanita hanya alat pemuas nafsu seks semata.
Hargailah wanita, yang melahirkan anda di dunia ini. <

BENCI + DENDAM



"aku benci gila orang seperti kau!!!"


sebelum ni aku penah kata
"jadi baik orang xkan pandang, jadi jahat orang terima"
baru2 ni aku cuba "membace fikiran orang"
ada setengah orang aku xdpt nk bace ada setgh orang aku dpt bace
jadi dengan kelebihan yang aku ada aku cuba bace fikiran orang yang aku rapat..
ada lah 2 3 orang aku dpt bace fikiran dorang, wlaupon dorang mndiamkan diri and cuba sembunyikan sesuatu tp aku dpt tau segalanya...
(jgn cuba berahsia dengan aku!! aku tau kalau korang cuba rahsia dengan aku!)
dah 2 hari aku moody... aku cuba mencari ketengan...
dance, melukis, main gitar, memekak
tp smua sama xd perubahan..
aku geram sgt dengan kau(lelaki) and kau(perempuan)..
dah la senyap jer! lepas tu nk salahkan aku!!
tp yang aku paling marah kau(pemuda) and kau(pemudi) yang suka gosip pasal aku.....
xpyah la nk slah kan aku la!! korang kalau nk backup si laki and perempuan tu ckap jer la
xpayah nk slah an aku.!!
lepas ni kalau aku diam JANGAN TANYA KENAPA!!!
{warning} sekarang bukan eone yang suka memberi peluang macam dulu lagi..
kalau aku dah buat muka aku dah diam seribu batu so jaga2 lah yer...
tiada lagi cool bagi aku, aku simpan apa yang korang buat kat aku..
DENDAM TETAP DENDAM!
*aku dah x peduli segalanya sbb korang yang mintak bukan aku yang nk.... kalau korang rasa aku ni menyusahkan korang suka buat korang marah GO ON~~ SEKIAN!!!

"aku sedang memerhatikan korang"

18 Perkara Penting Wanita Perlu Faham Tentang Lelaki


Berikut merupakan 18 perkara penting yang wanita perlu paham tentang lelaki.

1.Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tak semestinya cantik. Cukup dengan budi bahasa dan kesopanan yang tinggi. Malah lelaki boleh menyukai wanita yang mempunyai banyak persamaan dengannya sama ada dari segi pemikiran atau minat. Oleh itu, banyak yang boleh dibualkan atau dikongsi bersama.

2.Lelaki juga boleh menjadi seseorang yang begitu sensitif dan mengambil berat (prihatin).

3. Kebanyakan lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yang dirasakan oleh seorang wanita.

4. Lelaki boleh menerima penolakan dengan baik.

5. Lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya untuk menambat hati wanita.

6. Lelaki memang dilahirkan dengan perasaan yang kuat terhadap wanita. Sebab itu mereka suka melihat dan menjeling wanita.

7. Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dengan situasi ingin mengajak wanita keluar buat kali pertama!.

8. Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.

9. Bila lelaki cakap, ”Emm. tengoklah dulu” itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau kurang setuju.

10. Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.

11. Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain.

12. Lelaki tak boleh belajar kesemuanya mengenai perempuan dari library atau buku semata-mata. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini.

13. Kadang-kadang lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dengan lebih baik.

14. Betapa hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan ‘flirting’ dengan ramai wanita, dia tetap hanya ada seorang teman wanita yang istimewa. Yang lain hanya kawan.

15. Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih cuma dia tak menunjukkannya kesedihannya di depan orang.

16. Bila seorang perempuan meminati seorang lelaki, perempuan itu patut bagi hint! Mana tau lelaki itu juga menaruh minat. Senang usahanya nanti.

17. Adalah memalukan bagi lelaki jika tak berupaya menolong wanita.

18. Kebanyakan lelaki cukup lemah dengan air mata perempuan. Mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yang dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan.

p/s : Lelaki bukanlah sempurna 100%. Jadi, perempuan janganlah mengharapkan semua yang hebat dari lelaki! Mereka juga normal dan mempunyai kelemahan.

Jadi terimalah kelemahan lelaki dengan perasaan terbuka. Cuba untuk lengkap melengkapi antara satu sama lain. Kalau lelaki kurang, wanita kena tambahkan. Kalau wanita kurang, lelaki kena cukup kan. Kena ada check anda balance. Baru lah aman sesuatu perhubungan.