CHERITA BLOGKU

Perjalanan seribu batu bermula dari satu langkah.

AKU MASIH DI PANTAU

Dalam kesebukkan bekerja sempat lagi aku menulis blog..
semlam nk tulis tp x sempat... so sad~~
tp aku dpat tulis skit jer y lain aku upload gmba...
ok dengan tajuk kat atas tu
"AKU MASIH DI PANTAU"
bunyi mmg serius sebab
isnin 18/2, aku pergi cek.
kuar kol 7.30 sampailah kol 10.30
fuh mmg lama, lama sebb tggu NO...
tiba jer giliran aku,
trus aku ceritakan smuanya
apa yang aku rasa tu lah aku cerita...
mula basic la..
pam tgn, cek mata and dada..
lpstu ada y x kena kan dada sebab denyutan...
ok pergi XRAY... alhamdulilah clear....
sok amk DARAH... (dengan tegas doc cakap)
bunyi mcm serius jer......
selasa 19/2, tiba lah amik darah..
mcm biasalah tggu no... fuh! lamanya nk giliran aku..
ting tongggg (no giliran aku)
ok masuk amik darah..WOW!! pekatnya kata doc!!
test urin air kencing......(x terasa nk kencing mcm mna ni......)
anta makmal dapat keputusan g jumpa doctor lak~~
berlari sana sini aku kat dalam tu.. hahaaha
mula2 aku ingt hnya sakit apa yang aku rasa jer..
x sangka boleh ada sakit lain sampai doc cakap
"KEMUNGKINAN BESAR"
(dengan suara y betol2 serius)
sok amik darah lagi.......



 keputusan ujikaji FBC

aku x paham bahasa doctor ni... haaaaa
KEESOKKANYA........
rabu 20/2, amik darah lagi sekali.....
mcm biasa tggu no....huhuu
ok dah tiba amik darah.... smalam nurse laki sekarang nurse pompuan y amik darah..
apepun murse tu comel siap ckap
"KALAU TAKUT TGOK DARAH AWAK NI TGOK MUKA AKAK"
hehehe...
so dah amik darah anta makmal...
dapat keputusan...


alhamdulillah kata doc ada naik ckit tp msih dipantau..
kalau FBC ngn PLT rendah akan di tahan wad....
so ape y aku faham kat sini PLT aku rendah.....

besok amik darah lagi smpai la PLT aku stabil...
ya allah... jauhkan lah aku dari penyakit tu.....

2 comments:

sakit itu dtg dr pelbagai punca n sebab.salah satu adalah dr kesilapan diri. jadi usaha yg terbaik utk pulihkan kesihatan anda.

 

kesakitan itu adalah pekara yang wajib bagi umat islam.. setabah mana saudari menghadapinya adalah demi penghapus dosa kecil ... kuatkan semangat, saudari dikelilingi insan yang menyayangi sepenuh jiwa...