CHERITA BLOGKU

Perjalanan seribu batu bermula dari satu langkah.

Perbezaan (Dulu -> Zaman -> Sekarang)

asalamualaikum... nama ite muhammad reduan hang tuah sye budak baru belajar melukis.
ite an nk cerite ckit tentang ite bljar melukis dari mna ite pndai mlukis and kenapa ite mnat mlukis... heee... masa ite darjah 4 kan, ayah ite celalu lukiskan untuk ite, mak plak celalu nyanyi an untuk ite... bila ayah lukis mak nyanyi.. cweet cgt..!! (macam cholate chabbry)
step by step ayah ite ajo melukis dgn suara mak yang merdu ite layan smbil melukis...
ayah ite ketawakan ite sbb lukisan ite buruk... ite cedih sgt sbb ayah ketawa...
ni lah lukisan ayah ite ketwa an ite....:'(
(tau la x lawa..sbb baru blajar)

ite trus pg dapur sembunyi bawah meja... ayah pujuk2 ite ckap "xnk kwan".. ayah pening bila ite ckap mcm 2..haaa(padan muka). lpas tu an, mak pg dpur pujuk ite.. nak tau x knp ite cair bila mak pujuk.. sbb mak nyanyi an lagu untuk ite..hee....mak slalu nyanyi an lagu nie......

video
sedap an lagu nie...nie lah lagu yang paling ite suka ble mak nyanyikan....

Ble ite dah g dpan an..ayah ite mula mnja2 nite....heeee(x malu)

********************************************
sekarangkan umur saya smakin dewasa..umur sy 13 tahun dah mula mnat dgn lukisan.. dulu chinta sya y pertama kertas, chinta sy y2 pensel dan chinta sy y3 pemadam..
semua orang pelik sebb sy seorang je chintakan lukisan dari manusia... heee... bak kata ayah...
"kamu nie ad jiwa seni" heee sy ingat lagi ape ayh ckap.. lukisan sy pon semakin hebat.. ayah selalu puji2 kalau x, dlu suka ketawan saya.. sekarang ayah bangga sbb sy pandai melukis...heee

nie lah lukisan saya...chantik an...chomel bear nie...

dan mak pula tidak hilang dari suaranya yang merdu mnyanyikan lagu untuk sy ....tp kali ni mak tidak nynyi lagi lagu budak kecik...tp skarang mak slalu nyanyi an lagu.....
video
nie lah selalu mak karok kat umah untuk sy... wow!! jgn main2 mak sy pown jiwa rock!!

setelah itu, kami semua terhibur dgan irama lagu mak nyanyikan...heee

****************************************
aku mningkat semakin tua...umur aku dah 19thun, kali ni hidup aku tnpa disisi orang tua..
aku hidup sendirian, belajar berdikari. aku belajar bnda baru di kolej dan di luar rumah..
tp aku tidak lupa pada hobi ku iaitu melukis, wlaupun di kolej skarang bljar mngedit..
hsil pembeljaran aku di kolej dan titik peluh aku belajar melukis dan mengedit....nie lah hasil kerja aku.......

nie lah hasil kerja aku...pada aku nie la kerja pertama aku melukis guna komputer..
(aku akan tunjuk kpda fmaly aku ni!!! biar dorang bangga)

dan suara mak pulak tidak lagi ku dengar...aku rindu dngn suara mak yang merdu..
tp kdang kala aku sering balik umah tengok mak dan kdang2 mnyanyi an lagu untuk mak.......

video
bila mak dengar lagu aku nynyikan, mak gembira sambil memelukku...
( gembira dpat hiburkan orang tua)


sekarang giliran aku plak menjaga mereka....hope dpat jaga mereka dengan sempurna...AMIN!!

**********************************************
sekarang eone sudah pown mmpunyai cita2 yang tiggi.. eone nak jadi seorang kartunis / designer... segalanya bermula dari lukisan...heee...!! ayah... eone nak jadi mcm ayah dlu seorang kartunis boleh ke eone capai?? insyaallah berkat doa ibubapa mesti termakbur...!!
mak bleh x ajo eone mcm mna nk mnyanyi dengan suara yang merdu?? eone nak jadi mcm mak..suara mak merdu sgat........ajokan ye mak.....
~I LOVE MYFAMILY~

5 comments:

hehe....
comel lukisan yg masa kecik2 tu...
tau lgu pe mak kamu nyanyi.... huhuhu....

 

heee comel an..haaaa smpai ati ayah ketawa an..huu
mak mcm2 reti nynyi...huuu